Välireklaam

Määratlus: välireklaam on iga välistingimustesse paigaldatud reklaam, mis avaldab infot sinu firma toodete ja teenuste kohta. Välireklaami tüübid hõlmavad suuri reklaamtahvleid, ühistranspordi peatuste pinke, ühistranspordivahendite sise- ja välispindasid, taksosid ja muid firmasõidukeid ning oma firma füüsilisse asukohta paigaldatud silte.

Välireklaam on tõhus oma toodete reklaamimisel teatud geograafilistes piirkondades. Kui välismeedia kitkatsuured reklaamtahvlid, ühistranspordi peatuste pingid ja reklaam ühistranspordivahendites võivad olla väga tõhusad väikeettevõtete omanikele, siis algab iga edukas välireklaami kampaania ikkagi vastavast sildist sinu firma füüsilises asukohas.

Sinu välistingimustesse paigaldatud silt on tihtipeale kõige esimene asi, mida potentsiaalne klient näeb. Seega peaks see tähelepanu äratamiseks asuma piisavalt nähtaval kohal ja olema piisavalt silmapaistev (aga ei tohiks seejuures olla ka liialt pealetükkiv) ja informatiivne, et potensiaalsetele klientidele täpselt teada anda, mida selles kohas müüakse.

Sõida natuke linnas ringi ja vaata, milled sildid sulle endale silma jäävad. Pane tähele ka seda, millised sulle silma ei jää. Siis mõtle natuke selle mulje üle, mille iga märk sulle jätab. Pea meeles, et esimese mulje jätmiseks ei saa sa kunagi teist võimalust, seega tasub sul selle tähtsa turunduse tööriista kujundamisel pingutada.

Kui oled seotud sellise firmaga, mis omab kulleriteenuse või mõne muu analoogse teenuse pakkumiseks oma autoparki, siis peaks sinu firma nimi, logo ja telefoninumber nende autode peal selgelt loetavad olema. See on tasuta reklaam, mis võimaldab sul oma nähtavust turul suurendada.

Suured reklaamtahvlid on kõige tõhusamad siis, kui need paiknevad reklaamitava firma lähiümbruses. Nende kõrge maksumuse tõttu kasutatakse neid tavaliselt väga suure publikuni jõudmiseks – nagu näiteks poliitiliste kampaaniate puhul. Enamike väikefirmade jaoks kipuvad nad olema liiga kallid, lisaks on mõnedes kogukondades selliste reklaamtahvlite paigaldamiseks sätestatud ka oma väga ranged reeglid – näiteks Vermontis on need täielikult keelatud.

Reklaam ühistranspordi peatuste pinkidel on suurepärane meediavahend, sest analoogselt reklaamtahvlitele on ka selline reklaam hästi nähtav. Sisuliselt on ka bussipeatuste pinkidele paigaldatud reklaamidel oma tohutusuur publik olemas – inimesed märkavad neid autoga punase tule taga seistes või ummikutes istudes. Ühe pealinna´is baseeruva ühistranspordi peatuste pinke valmistava firma kliendihalduri sõnul näeb ühes selles linnas´i tiheda liiklusega ristmiku ääres asuva ühistranspordi peatuse pingil paiknevat reklaami iga päev ca 35 000 – 50 000 inimest.

Tavaliselt sisaldab reklaam lihtsat kahevärvilist kujundust firma nime, lüvälisreklaamhikese pakutava toote või teenuse kirjelduse, aadressi ja telefoninumbriga. Reklaami hinnad ja tingimused sõltuvad sinu siinkohal sinu firma asukohast.

Võta ühendust oma linna ühistranspordi osakonnaga või kohaliku bussifirmaga, et teada saada, kes nende peatuste pinkidel reklaamipindasid välja rendib. Sellise reklaamiliigiga tegelevad ka osad välireklaami firmad.

Bussidele ja taksodele paigaldatud reklaam jõuab samuti paljude inimesteni, eriti igapäevaste sõitjateni. Ka seal on sinu reklaam väga hästi nähtav ning vastavalt sellise liikuva reklaami kohta tehtud turu-uuringutele ka väga tõhus.